Om Rollen:

Som Change- och Problem Manager på QD arbetar du tätt tillsammans med alla våra olika leveransdelar som Service Desk, 2nd Line Support, 3rd Line Support men också med Infrastruktur, Projekt och Utveckling. Du förväntas se möjligheter till förbättringar och sedan driva igenom dem med glädje, engagemang och tydlighet.

Vi söker dig som vill lyfta QD till nästa nivå inom ITIL-processerna Change- och Problem Management. Du ska ha erfarenhet av att arbeta processrelaterat inom en IT-organisation och ska tycka om att utveckla, implementera och driva arbetssätt och resultat.

I rollen som Change-och Problem Manager ingår bl.a. följande arbetsuppgifter:

  • Löpande ansvara för samordning och koordinering av planerade IT-förändringar
  • Leda CAB-möten
  • Löpande granska förändringsarbete “Change approver”
  • Löpande följa upp Change-ärenden som inte genomförts som planerat (lessons learned PIR)
  • Hålla i interna utbildningar om Change och Problem
  • Utveckla QD:s process för Change och Problem
  • Stötta organisationen i frågeställningen kring Change och Problem
  • Löpande bevaka pågående, nya och avslutade Change- och Problemärenden och säkerställa att samtliga QD följer våra ITIL-process

Dina Kvalifikationer

Du har bred kompetens inom IT-teknikområdet (nätverk, servrar, integration, applikationer etc.). Du är van att planera, leda, driva och följa upp aktiviteter samt fatta beslut i din roll. Du är van vid processorienterat arbete samt kan skapa och utveckla både processer, rutiner och arbetssätt. Som person är du positiv, drivande, strukturerad och serviceinriktad. Du är också initiativtagande, bra på att analysera och kommunicera och tycker om att samarbeta.

Vi ser att du har erfarenhet av arbete inom Change-och problem management, samt arbete i en organisation där IT-drift och servicedesk är kärnverksamhet.

Som person har du goda kunskaper:

  • Processorienterat arbete
  • ITIL certifiering
  • Certifieringar
  • Har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
  • Är Kvalitetsorienterad, analytisk och kreativ
  • Serviceinriktad med förståelse för affärer

Vad vi erbjuder:

På QD får du de verktygen du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra anställda kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker att våra medarbetare ska fortsätta att utvecklas och därför erbjuder vi dig möjligheten till att lägga upp en individuell karriärplan.

Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där glädje, engagemang och tydlighet är en viktig del av vår vardag. Vi gör många roliga sociala aktiviteter tillsammans såsom nöjes- och aktivitetsresor, föreläsningar, fester, gemensamma frukostar och middagar. Vi är lyhörda och lyssnar på våra medarbetare och utvärderar oss ständigt med Nöjd Medarbetar-undersökningar.

På QD kallar vi det ”101% för dig”. Det är den där sista 1an som gör skillnaden, det är den som gör vår arbetsplats. Både inom QD och mot våra kunder. Det är nog det som gör att det är kul att gå till jobbet.

Är Linus Andersson din nästa ledare?

Fakta om tjänsten

Stad: Stockholm, Uppsala Sista ansökningsdag 2020-02-18 Ansök