3rd Line Support Manager

Är du en driven person som brinner för service och vill ta ditt nästa steg i din karriär inom drift? Då har vi den perfekta möjligheten för dig!
Ansök

 

 

Brinner du för IT-support och vill ta nästa steg i din karriär?

På QD är vi kundens externa IT-avdelning. Vi erbjuder våra kunder en helhetsleverantör av IT-och driftlösningar. QD sticker ut i branschen då vi är familjeägda och har högt i tak samtidigt som att vi är hållbara och funnits sedan 1989.

I vardagen jobbar vi tydligt med vårt ledord ”101% för dig”. Vår strävan är att alltid nå högre än det som förväntas av oss.

 

Vill du vara en i laget?


Arbetsuppgifter:

 

I rollen som 3rd Line Support Manager kommer du att ha övergripande ansvar för gruppen 3rd Line Support som består av 8 personer. Detta innefattar personal-och budgetansvar samt ansvar för att uppfylla SLA, NKI och lösningsgrad i kundavtalen. Du kommer ansvara för schemaläggning, hålla i utvecklingssamtal, vidareutveckling av medarbetarna i teamet, delta i lönerevisioner samt ha ansvar över att rätt kompetens finns på plats. Denna roll innebär även att vara med i ”Major Incident”-gruppen och attestering av gruppens ärenden. Rollen 3rd Line Support Manager rapporterar till vår Service Delivery Director och ingår i ledningsgruppen för Service Delivery. I rollen ingår att driva teamet, avdelningen samt bidra till bolagets framgång.

 

 

Din profil:

 

Vi tror att du är en person som vill ta nästa steg i din karriär. Du har även jobbat i en teknisk roll och utvecklats till en ledande roll inom den spännande IT-branschen.

Vi söker dig som är en stämningshöjare och som har ett positivt tankesätt. Du är strukturerad, professionell och har en vilja att bygga en avdelning. Vi ser att du har både ledarerfarenhet och ledaregenskaper. Du är duktig på att driva ett team framåt samt skapa en trygg relation med dina medarbetare.

 

 

För att lyckas i rollen bör du ha tidigare erfarenhet inom:

·       IT-branschen

·       Ledarskap

·       En roll där man jobbat tekniskt

·       ITIL-baserat arbetssätt

·       Meriterande är erfarenhet inom lönesamtal, utvecklingssamtal, budget-ansvar, svåra samtal

 

 

 

Tveka inte! Ansök redan idag om du känner igen dig i rollen. Sista ansökningsdagen är 2019-01-27.

 

 

 

 

Fakta om tjänsten

Stad: Uppsala Omfattning: Heltid Tillträde: Snarast Anställning: Tillsvidare

Är Magnus din nästa ledare?

Sök jobbet