Annons bild

Har du en passion för service och önskar du att utveckla eller tillämpa dina IT-färdigheter? Då är du på rätt ställe! QD letar efter en driven Service Desk Technician att ansluta till vårt grymma team i Uppsala.

Om rollen: Rollen som servicedesk tekniker passar dig som vill jobba serviceinriktat mot kund och vill utvecklas vidare inom IT. Vår servicedesk i Uppsala fokuserar på QD's största kund och dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att hantera inkommande IT-ärenden där du kommer ha telefon och mejl som dina arbetsverktyg. En vanlig dag kan utöver det bestå av att genomföra felsökningar, installationer och underhåll i olika system och miljöer, främst Windowsmiljö.

Vem vi tror att du är: Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete antingen inom servicedesk eller kundtjänst och som brinner för IT. Vi tror att du har goda tekniska kunskaper samt behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Självständighet och målinriktat arbete är viktigt, samtidigt som du trivs med att samarbeta i grupp och är en lagspelare. Du ser är duktig på att hålla ordning och reda samt ser vikten av god dokumentaion. Att vara social och ödmjuk i dina interaktioner med både kunder och kollegor är av stor vikt. Och du, precis som vi, strävar efter att ge service i toppklass och är därför lösningsorienterad med ett gott bemötande. 

Vi jobbar främst med de följande saker, men har du inte jobbat med alla sök ändå - så lär vi dig!

  • Microsoft 365/Office 365
  • Exchange On Premises
  • Active Directory
  • Windows Server
  • Citrix
  • Teamviewer
  • Ärendehanteringssystem (Efecte)

Vad vi erbjuder 

  • Work life balance– Vi erbjuder en hybrid arbetsmiljö där vi strävar efter att dra nytta av det bästa av båda världar – att kunna kombinera arbete hemifrån eller på distans med möjligheten att träffas på kontoret och delta i gemensamma aktiviteter.
  • Teknikpeng – Vi älskar teknik! När du börjar får du därför en generös summa att köpa din egen utrustning för och varje år fylls den på så att du alltid kan ha de senaste prylarna.
  • Kompetensutveckling - I en organisation med en stor leveransavdelning finns det möjlighet att växa inom våra olika avdelningar eller mot intern IT. Vi investerar tid både i externa utbildningar för dig men erbjuder även kunskapsspridning internt. Totalt erbjuder vi våra anställda 100 timmar i kompetensutveckling per år.
  • Såklart finns alla basics på plats: så som moderna kontor, friskvårdsbidrag, fredagsfrukost, pensionsrådgivning, kollektivavtal m.m.


Vi rekryterar löpande så tveka inte att ansöka redan idag!

Ansvarig rekryterare

Lovisa Malmberg

lovisa.malmberg@qd.se Skicka ansökan