Våra kunders förtroende är det viktigaste vi har. Vårt uppdrag är inte bara att leverera tjänster, hårdvara och mjukvara, vi tar det mycket längre än så. Vi vet att våra kunder behöver en IT-partner som skapar förutsättningar för en bättre arbetsdag, idag och imorgon.
Vi tar ansvar för att optimera och modernisera kundernas IT-tjänsterna och samtidigt hjälpa till att modernisera och digitalisera deras verksamhet. Vi bär på ett stort ansvar som påverkar våra kunders hela verksamhet och affär. Att vi får det ansvaret och förtroendet är vi väldigt tacksamma och stolta över.
Vi sätter kundnöjdhet högst
Vi är fantastiskt stolta över att vårt Nöjd kund-index (NKI) stadigt ligger mellan 95% och 98% och vi arbetar varje dag för att utvärdera, följa upp och förbättra hur vi arbetar. Våra kunder stannar hos oss för att vi är den bästa helhetsleverantören med den perfekta storleken och för att vi ständigt vill bevisa det. Det gör att vi vågar vara unika på marknaden för IT-outsourcing och erbjuder avtal utan bindningstid. Vi vill att du som kund ska vilja ha oss som din IT-partner, varje dag!


Vi ger dig bekymmersfri IT
Vi vill förenkla IT, minska teknikprat och ge dig som kund tid att fokusera på er kärnverksamheten. Det gör att vi strävar efter att alltid leverera bekymmerfri IT. Det kan innebära en enkel och effektiv on- och off-boarding av medarbetare, support dygnet runt vid behov eller en användarvänlig portal där alla medarbetare kan beställa utrustning utifrån ert kundspecifika utbud av IT-produkter. Ett annat exempel är att vi satsar mycket på att bygga en senior och mycket kompetent Servicedesk. Här är målet att i förstahand lösa användarnas problem direkt i vår Servicedesk utan onödiga överlämningar.
Vi är engagerade
Vi på QD älskar att ha kul på jobbet! Vi är certifierade som ett Great Place To Work och våra värdeord Glädje, Engagemang och Tydlighet återspeglas i allt vi gör. Vi strävar efter att ha en hög verksamhetsförståelse, en djup teknisk kompetens och ett starkt personligt engagemang för att alltid erbjuda den bästa lösningen för just dig. Vårt ledord är att ge 101% för dig!


Vi är transparenta
Förtroende byggs på tillit och tillit byggs på transparens! Därför väljer vi att vara fullt transparenta i vårt arbete, för att stärka våra kunders bild av vad vi gör i alla steg och hur det påverkar deras IT-tjänster och verksamhet. Som partners träffas vi regelbundet i både strategiska möten och driftsmöten för att utvärdera och utveckla samarbetet. Våra kunder kan också kontinuerligt ta del av all sin information i våra egenutvecklade stödsystem, som till exempel kundportalen myQD. Hos oss vet du vad du betalar för!
Vi är strukturerade
För att garantera en hög stabilitet i tjänsterna och säkerställa att alla era kundärenden hanteras så effektivt och med så hög kvalitet som möjligt är vi naturligtvis både strukturerade och processtyrda i våra arbetssätt. Vi styr hela bolaget enligt vårt kvalitetsledningssystem och är certifierade enligt ISO 9001. Samtidigt styr vi våra leveransprocesser enligt ITIL där fokus ligger på att leverera IT-tjänster med hög kvalitet till ett rimligt pris. Det innebär att vi alltid hanterar ärenden enligt ett visst flöde, dokumenterar och löser dem på det mest effektiva sättet.


Vi är flexibla
Ingen verksamhet är den andra lik så vi tror på att alltid vara flexibla och agera snabbt efter våra kunders unika behov. Vi har ett brett utbud av tjänster som gör att vi kan ta ett totalansvar som våra kunders externa IT-avdelning, men vi levererar också delar av vårt tjänsteutbud och samverkar med kundernas interna IT-avdelning och andra leverantörer.
Vi arbetar i proaktiva teknik- och kundteam
Vi vill förstå kärnan i våra kunders verksamhet, unika behov och framtidsvisioner och vi vill vara proaktiva. Därför arbetar vi i fasta kundteam där ett antal tekniker arbetar tillsammans med en utvald grupp av kunder. På så sätt lär vi oss effektivt kundernas unika lösningar utan att bli personberoende men samtidigt kan vi vara personliga. På samma sätt har vi etablerade teknikteam där specialister samverkar för att bygga och dela kompetens, lösa komplexa problem och säkerställa innovation inom våra tjänsteområden.
