Arbetsplats som tjänst ger er bekymmersfri IT genom att förenkla hanteringen av datorer från start och genom hela livscykeln.
Arbetsplats som tjänst innebär att vi på QD centralt hanterar hela er klientplattform. Detta innebär att varje användare har en säker och stabil dator där vi proaktivt minimerar incidenter och kontinuerligt håller mjukvara och applikationer uppdaterade.
För era användare innebär det färre avbrott genom löpande automatiserat underhåll som inte påverkar det dagliga arbetet. Tjänsten bidrar därmed till en effektiv och IT-säker arbetsplats, så att era användare kan uppleva en bekymmersfri IT och fokusera på er kärnverksamhet.
Innehåll
- Enkel beställning med hjälp av automatiska on-/offboarding-flöden i vår kundportal myQD
- Proaktiv incidentminimering, färre avbrott för era användare genom ett löpande och automatiserat underhåll av datorerna
- Vid supportbehov kan QD Servicedesk ansluta och felsöka datorn utan att användaren behöver vara närvarande
- En säkrare dator då vi säkerställer att patchar, program och antivirus hålls uppdaterat, helt utan avbrott för användaren
- Inventering av mjukvara och hårdvara för att undvika problem
- Månadsrapport med prestanda- och hälsostatus
TESTIMOMIAL
QD lever väl upp till de krav vi ställer på dem, de har ett bra personligt bemötande, hög tillgänglighet och framför allt hög teknisk kunskap
Fördelar för dig som kund
Full transparens
Vårt ömsesidiga förtroende är viktigt för oss och vi vill alltid vara transparenta i vårt arbete. I kundportalen myQD kan ni som kund följa era ärenden och se allt vi gör, inklusive våra teknikers arbetsnoteringar, statistik som NKI-resultat och fördelning över ärendekategorier.
Support på dina villkor
För oss är det viktigt att kunna möta användare på alla nivåer och vi arbetar aktivt med att utbilda vår personal i effektivt bemötande via både mail och telefon. Allt för att du ska få support på dina villkor så effektivt som möjligt!
Hög användarnöjdhet
För oss är det viktigt att ni är nöjda med all hantering av era ärenden, och vi följer kontinuerligt upp NKI (Nöjd Kundindex) på vår Servicedesk. Varje avslutat ärende betygsätts av våra kunders användare och vi använder hela tiden den feedback vi får för att förbättra oss.
Strukturerat arbetssätt
Vår personal är ITIL-certifierad och vi arbetar strukturerat enligt väl förankrade processer och rutiner. ITIL är ett internationellt ramverk för hur IT-tjänster hanteras och dokumenteras bästa sätt. Dessutom är QD certifierat enligt kvalitetsledningssystemet ISO-9001.
Hög effektivitet
Få saker är så frustrerande för användare som att bli kopplade runt då man har problem. Vi försöker därför att lösa så mycket som möjligt redan vid första kontakten och lyckas i 85% av alla ärenden lösa dem direkt i vår Servicedesk.
Inga bindningstider
För oss är det viktigaste att ni är nöjda med QD och vår leverans och därför erbjuder vi helt löpande avtal utan bindningstid. Detta ger er flexibilitet att öka, minska, lägga till eller ta bort delar i leveransen efter era behov.
Relaterade tjänster
Extern IT-avdelning
Vi ta hand om hela er IT-leverans så att ni kan fokusera på er kärnverksamhet. Med QD:s tjänst "Extern IT-avdelning" möter vi tillsammans era verksamhetskrav idag och i framtiden.
Servicedesk
Vår Servicedesk finns alltid tillgänglig, tar inte semester och blir inte sjukskriven. Detta innebär att era användare alltid har tillgång till kvalificerad IT-support som löser de utmaningar som uppstår.