QD Servicedesk - Bekymmersfri IT-support
QD Servicedesk hjälper era användare med stora och små frågor inom IT. Vårt mål är att ge en snabb, personlig och professionell support redan vid första kontakten. Vi vill att vår Servicedesk ska upplevas lika enkel och familjär som en kollega, utan långa telefonköer och utan att bli hänvisad vidare. Vår Servicedesk når ni via telefon, mail eller via vår kundportal myQD.
Servicedesk är vår första kontakt mot användarna och är hjärtat i QDs verksamhet. Vi försöker hjälpa till med så mycket frågor som möjligt direkt vid första kontakten då vi tror att detta är en nyckel till nöjda användare. Nöjd Kund Index (NKI), det vill säga våra användares utvärderingar av hur vi hanterat deras ärenden, är vårt viktigaste nyckeltal för Servicedesken och vi använder löpande feedbacken vi får från våra kunder för att förbättra oss.
Tveka inte att ta kontakt med oss så tar vi en diskussion om hur vi kan hjälpa er!
TESTIMOMIAL
QD Servicedesk finns alltid där, har kompetensen att lösa många olika typer av problem, och är dessutom personliga och engagerade i våra frågor.
Fördelar för dig som kund
Full transparens
Vårt ömsesidiga förtroende är viktigt för oss och vi vill alltid vara transparenta i vårt arbete. I kundportalen myQD kan ni som kund följa era ärenden och se allt vi gör, inklusive våra teknikers arbetsnoteringar, statistik som NKI-resultat och fördelning över ärendekategorier.
Support på dina villkor
För oss är det viktigt att kunna möta användare på alla nivåer och vi arbetar aktivt med att utbilda vår personal i effektivt bemötande via både mail och telefon. Allt för att du ska få support på dina villkor så effektivt som möjligt!
Hög användarnöjdhet
För oss är det viktigt att ni är nöjda med all hantering av era ärenden, och vi följer kontinuerligt upp NKI (Nöjd Kundindex) på vår Servicedesk. Varje avslutat ärende betygsätts av våra kunders användare och vi använder hela tiden den feedback vi får för att förbättra oss.
Strukturerat arbetssätt
Vår personal är ITIL-certifierad och vi arbetar strukturerat enligt väl förankrade processer och rutiner. ITIL är ett internationellt ramverk för hur IT-tjänster hanteras och dokumenteras bästa sätt. Dessutom är QD certifierat enligt kvalitetsledningssystemet ISO-9001.
Hög effektivitet
Få saker är så frustrerande för användare som att bli kopplade runt då man har problem. Vi försöker därför att lösa så mycket som möjligt redan vid första kontakten och lyckas i 85% av alla ärenden lösa dem direkt i vår Servicedesk.
Generösa öppettider
Vår Servicedesk är bemannad vardagar 07:00-18:00. Vårt team står redo att hjälpa er med alla era IT-frågor. Via mejl och myQD kan ni dessutom skicka in ärenden dygnet runt och för applikationer som är kritiska för er verksamhet erbjuder vi även support dygnet runt.
Relaterade tjänster
Extern IT-avdelning
Vi ta hand om hela er IT-leverans så att ni kan fokusera på er kärnverksamhet. Med QD:s tjänst "Extern IT-avdelning" möter vi tillsammans era verksamhetskrav idag och i framtiden.
Arbetsplats som tjänst
Arbetsplats som tjänst ger IT-beställaren bekymmersfri IT genom att förenkla hanteringen av datorer från start och genom hela livscykeln inklusive hållbar återbruk och återvinning.
Servicedesk öppettider
Vardagar 07:00 – 18:00
010 - 218 00 01
Övrig tid på avtalat journummer.

Lugnare och tryggare medarbetare när Barilla outsourcade sin Servicedesk till QD.
Barilla berättar om varför det var ett strategiskt val att lägga sin servicedesk på QD istället för att hantera support internt.
Läs med om BarillaFördelar med en extern Servicedesk & IT-support
Minskat personberoende
Med QD Servicedesk får ni ett helt team av kompetenta tekniker som hanterar frågor från era användare. Ni minskar riskerna att kritisk kompetens och kristiska resurser försvinner. QD ansvarar för att rekrytera och utbilda personal så att vi alltid står redo att hjälpa er.
Flexibilitet
Jämfört med att ha en intern IT-support får ni större flexibilitet då ni köper Servicedesk som tjänst. Ni slipper binda upp er till en viss kostnadsnivå oavsett hur mycket supportärenden som kommer in. Med QD Servicedesk följer kostnaderna det arbete som faktiskt görs.
Enkelhet
Med QD Servicedesk får ni en trygg partner som tar hand om era användarfrågor på ett smidigt sätt så att ni kan fokusera på annat.
Uppföljning
Med QD servicedesk loggas och kategoriseras alla ärenden vilket möjliggör att identifiera behov av förbättringar i t.ex. system, processer eller guider. Med statistikens hjälp, kombinerat med QDs insikter, kan man lägga energin på de förbättringar som får störst effekt.