Har ni koll på IT-kartan?

Du skulle inte sätta dig i en okänd begagnad bil med  20 000 mil bakom sig och dra ner iväg på bilsemester eller hur? Vi gillar ändå att bilbesiktningen finns och en noggrann besiktningsman innebär ju trots allt att vi slipper oroa oss för bilen och tryggt kan  sticka iväg på semester med familjen, kommer iväg till jobbet på morgonen eller kan hämta barnen från träningen.

Utan karta och kompass Varför tänker vi sällan likadant när det tänker företagets IT?

Har ni koll på IT-kartan?

Du skulle inte sätta dig i en okänd begagnad bil med  20 000 mil bakom sig och dra ner iväg på bilsemester eller hur? Vi gillar ändå att bilbesiktningen finns och en noggrann besiktningsman innebär ju trots allt att vi slipper oroa oss för bilen och tryggt kan  sticka iväg på semester med familjen, kommer iväg till jobbet på morgonen eller kan hämta barnen från träningen.

Utan karta och kompass Varför tänker vi sällan likadant när det tänker företagets IT?

Är ni en prioriterad kund hos er IT-leverantör?

De senaste åren har det skett en del konsolideringar i IT-branschen. En vanlig utveckling i de flesta branscher, man går ihop och skapar något ännu större. Frågan är vad det innebär för dig som tidigare var en högt prioriterad kund hos din leverantör. Vad händer med din status när du hör till de mindre kunderna hos den större koncernen?

 

Är ni en prioriterad kund hos er IT-leverantör?

De senaste åren har det skett en del konsolideringar i IT-branschen. En vanlig utveckling i de flesta branscher, man går ihop och skapar något ännu större. Frågan är vad det innebär för dig som tidigare var en högt prioriterad kund hos din leverantör. Vad händer med din status när du hör till de mindre kunderna hos den större koncernen?