De senaste åren har det skett konsolideringar i IT-branschen. Det är vanligt i de flesta branscher, man går ihop och skapar något större. Frågan är vad det innebär för dig som tidigare var en högt prioriterad kund hos din leverantör. Vad händer med din status när du tillhör de mindre kunderna hos den nu större koncernen?
A-kund eller B-kund
Ingen klarar sig utan bra bandbredd och fungerande datorer. Vi är alla beroende av att tekniken alltid fungerar. Så är det bara. Just därför har många valt att engagera en extern IT-leverantör. Klokt, då det oftast är en besparing att arbeta med någon som snabbt kan hjälpa till och som ligger steget före vad gäller både säkerhet och driftbehov.
När leverantören plötsligt ingår i en koncern och fått nya direktiv är risken att man halkar ner från A- till B-kund och plötsligt betalar för en teknisk miljö som får lite kärlek och undermålig service. Det borde vara en självklarhet att få bästa möjliga service oavsett prislappen för dina behov, men så ser det tyvärr inte alltid ut.
Vi har inga bindningstider på våra avtal
Vi har löst det genom att avtala utan bindningstid och att ständigt arbeta utifrån NKI, ”Nöjd Kund Index”. Du som kund sätter betyget, inte bara på hur våra tekniska tjänster presterar, utan även utifrån hur vi hanterar och förebygger incidenter. Och det sker med full transparens så att även andra kan se om vi gör ett bra jobb eller inte.
Läsvärt: SLA är död - länge leve NKI!
Friktionsfri IT
IT ska som sagt bara funka och det är först när det inte gör det vi märker hur beroende vi är av det, både i vårt arbete och vår vardag. Då är det betryggande att veta att hjälpen finns ett samtal bort och att man är lika mycket värd som kunden med dubbelt så många anställda. Jämlik och friktionsfri IT skulle man kunna kalla det.
Det kan vara en god idé att testa sitt nuvarande förhållande och säkerställa att ni fortfarande är nummer ett.
Om QD
I över trettio år har vi på QD utmanat både IT-jättar och lokala småbolag genom att erbjuda tjänster som är skalbara, säkra och skräddarsydda. Vi ser till att din IT-kostym alltid passar.
QD – stora nog att leverera och små nog att bry sig.