IT drift och support – din verksamhetsutvecklare
Support och IT-drift som skapar trygghet för din verksamhet. Skräddarsydda IT drifts-lösningar som optimerar din IT-verksamhet.
Du får:
- Tillgänglig support 24/7
- Förstärkt säkerhet
- Effektivare IT
TESTIMOMIAL

Setra valde QD som IT-partner för ett nära och tätt samarbete
Setra är ett av Sveriges största bolag inom trävaruindustrin. De ställer höga krav på IT-miljön och support till sina medarbetare. När de valde extern IT-partner var det extra viktigt att IT-avdelningen ska kunna samarbeta med en extern aktör och att medarbetarna vet att de får personlig hjälp och support.
Läs casetOptimera er IT-drift
Att outsourca IT-drift och support ger många fördelar. Ni der till att ni alltid är tillgänga, ökar säkerheten och blir kan effektivisera er IT för att bli mer proaktiva – tre värden som är avgörande för att skapa en konkurrerande kraft på marknaden.
Tillgänglig support 24/7
Att outsourca verksamhetens IT avdelning leder till en ökad tillgänglighet. Outsourcingens första steg säkerställer att någon alltid håller koll på IT avdelningen och under håller 24/7 och kan minimera risker för din verksamhet, och åtgärdar snabbt fel om sådana inträffar.
I steg två förstärks tillgängligheten gentemot dina klienter och den omvärld som påverkas av eventuella fel och ineffektivitet. Kompetent drift- och supportpersonal finns alltid finns på plats när du placerar den hos en leverantör som kan hålla igång dina system. Ni blir mer tillgängliga mot de som är i behov av att använda era tjänster eller system.
Förstärkt säkerhet
Genom outsourcing får ni ett säkrare IT-landskap. Att kunna jobba säkert men samtidigt rörligt är viktigt för många verksamheter, men säkerheten är särskilt viktig för dem med affärskritiska system. Det behövs välanpassade säkra lösningar som högkvalitativa fjärrsystem, servrar och applikationer som sammanställer IT verksamheten. Och en dygnet runt-drift som underhåller, snabbt kan åtgärda fel och ser till att systemen alltid hålls säkra. En verksamhet med affärskritiska system behöver skydd från brand, strömavbrott, sabotage, åska och spänningsförändringar.
Effektivare med outsourcad IT
Tidseffektivt, kostnadseffektivt och en effektivisering av arbetsbörda. Tre effektiviseringar som betyder mycket för verksamheter på marknaden idag.
Genom att ta hjälp av någon som ständigt har koll på din IT effektiviserar din tid då du inte behöver hålla koll på att allt fungerar – det gör någon annan. Det kostar dessutom ofta mer med interna resurser som har hand om IT avdelningen än att outsourca tjänster inom IT-drift och support. Med outsourcad IT-drift belastar du inte den egna verksamheten med åtaganden som någon annan, som bedriver hela sin verksamhet runt IT, kan sköta.
Minska er arbetsbörda med vår IT support
Kundkontakt, projektledning, och försäljning är arbetsuppgifter som ofta borde skötas internt av någon som kan den egna verksamheten. Vissa saker kräver däremot inte det. Som till exempel revision, städ och IT support. IT support behöver inte skötas internt då expertkompetensen finns hos dem som ägnar hela sin verksamhet åt att kunna just IT.
En extern leverantör kan lösa många problem för att du ska slippa belasta den egna verksamheten med fler områden att ha koll på. Det kan handla om nätverkslösningar, säkerhetskopieringar, molnlösningar, felsökningar av datorer, konverteringar, E-post-support och rådgivning av olika slag.
Vi erbjuder expertkompetens inom IT och lösningar som anpassas både efter små och stora organisationer. Detta eftersom att vi vet att ingen verksamhet är den andra lik. Dessutom är det viktigt för oss som leverantör att förstå organisationens komplexitet och kunna erbjuda helhetslösningar men också leverera lösningar för delar av uppdragsgivares IT-avdelningar.
Du hittar oss i Stockholm, Uppsala och Göteborg.
BESÖKSADRESSER
Stockholm
Löfströms Allé 5
172 62 Sundbyberg
Göteborg
Östra Larmgatan 13
411 07 Göteborg
Uppsala
Fålhagsleden 53
753 23 Uppsala
Några av våra tjänster
Extern IT-avdelning
Vi ta hand om hela er IT-leverans så att ni kan fokusera på er kärnverksamhet. Med QD:s tjänst "Extern IT-avdelning" möter vi tillsammans era verksamhetskrav idag och i framtiden.
Servicedesk
Vår Servicedesk finns alltid tillgänglig, tar inte semester och blir inte sjukskriven. Detta innebär att era användare alltid har tillgång till kvalificerad IT-support som löser de utmaningar som uppstår.
IT-drift
Med hög säkerhet, övervakning dygnet runt och några av Sveriges modernaste datacenter erbjuder vi en stabil och säker IT-drift för er organisation.
QD Cloud
En säker molntjänst baserad i Sverige och anpassad till din verksamhet. Molntjänster har stora fördelar utifrån flexibilitet och driftsäkerhet. Vi kan ta ansvar för er molnstrategi och er molndrift.
Backup
Skydda din verksamhet med säker, molnbaserad backup. QD erbjuder smarta backuplösningar som en del av våra IT-säkerhetstjänster för företag.
Fördelar med tjänster från QD
Effektivitet
Förändringar av behov i en organisation kan ske snabbt, och vi förstår vikten av att finnas till hands och på kort tid kunna föreslå och implementera både stora och små förändringar.
Kvalitet
Vi hanterar incidenter enligt strukturerad ITIL-standard. ITIL är ett internationellt framtaget ramverk för hur IT-tjänster hanteras och dokumenteras enligt bästa praxis.
Skalbarhet
För oss är det viktigt med skalbarhet i vår leverans, ni som kund har flexibilitet och möjlighet att anpassa tjänsten och dess kostnader utefter förändrade behov.
Kompetens
Ni som kund får en erfaren driftsorganisation som aldrig blir otillräcklig eller personberoende, med rätt kompetens när den behövs.
Proaktivitet
Vi övervakar och analyserar kontinuerligt servrar, data och flöden, vilket gör att vi aktivt motverkar incidenter och minimerar risker.