Outsourcing av IT support
Outsourcing inom IT är vanligt inom den moderna företagsvärlden numera. Det möjliggör effektivisering av verksamheten och expertkompetensen kan ständigt hållas uppdaterad med hjälp av en leverantör som alltid har koll på verksamhetseffektiviserade åtgärder.
TESTIMOMIAL
Med QD får vi tillgång till tekniska experter med kompetens i världsklass, som dessutom har erfarenhet av komplexa uppsättningar av IT-struktur som vi själva inte stått inför tidigare.
Några av våra tjänster
Extern IT-avdelning
Vi ta hand om hela er IT-leverans så att ni kan fokusera på er kärnverksamhet. Med QD:s tjänst "Extern IT-avdelning" möter vi tillsammans era verksamhetskrav idag och i framtiden.
Servicedesk
Vår Servicedesk finns alltid tillgänglig, tar inte semester och blir inte sjukskriven. Detta innebär att era användare alltid har tillgång till kvalificerad IT-support som löser de utmaningar som uppstår.
IT-drift
Med hög säkerhet, övervakning dygnet runt och några av Sveriges modernaste datacenter erbjuder vi en stabil och säker IT-drift för er organisation.
QD Cloud
En säker molntjänst baserad i Sverige och anpassad till din verksamhet. Molntjänster har stora fördelar utifrån flexibilitet och driftsäkerhet. Vi kan ta ansvar för er molnstrategi och er molndrift.
Backup
Backup som tjänst ger trygg och effektiv säkerhetskopiering och återställning som gör det möjligt att snabbt återhämta sig från eventuellt driftstopp.
Serverhosting
Med era servrar i våra datacenter får ni hög säkerhet och tillgänglighet.

Kundcase: Varför outsourcad IT?
Paxport hade tidigare två heltidsanställda på IT-avdelningen. Idag outsourcar de sin IT till QD. Läs om hur de gick tillväga och hur de upplever att servicen fungerar.
Läs om PaxportVarför företag outsourcar sin IT support
Så vad är det som är de främsta fördelarna med att outsourca sin IT support? Ja, fördelarna är bland annat tjänsterna som erbjuds, som kan vara allt mellan åtgärder som förenklar säkerhetskopiering av viktiga dokument och som alltid ska finnas lättillgängliga, till komplexa felsökningar av datorer. För att nämna några vanliga tjänster:
· Aktivering och underhållning av molntjänster
· Installering av backup-system och molntjänster
· Ordna nätverkslösningar
· Hantera E-post-support
· Hantera konverteringar och felsökningar
· Rådgivning inom IT-utveckling
Alltså lösningar av det mesta inom IT som förenklar verksamheten. Fler fördelar är att du alltid har någon tillgänglig som har koll på läget och kan hantera lösningar snabbt. Därför underlättar det att låta någon som alltid är uppdaterad och kompetent inom IT-lösningar hantera supporten. Någon som bedriver hela sin verksamhet kring IT och har många tillgängliga tekniker som har koll.
Vad outsourcad IT support kostar
Vad kostar en personalanställds månadslön dig? När man talar om kostnader kan man se en stor skillnad mellan vad en intern personalanställd skulle kosta och vad en tjänst skulle kosta företaget varje månad. Det gäller att ställa lösningar i relation till andra för att ta reda på vilken som är bäst. Och vi kan med enkelhet säga att outsourcing är betydligt mer kostnadseffektivt. För att inte tala om tidseffektivt och effektiviserar arbetsbördan internt. Och precis som omkostnader så är även tid dyrbart.
Skräddarsy den egna IT supporten
Eftersom att alla företagsverksamheter ser olika ut kan inte heller IT-lösningarna se likadana ut. Vissa företag söker endast att utveckla vissa delar av sin IT-avdelning och behöver inte alla typer av tjänster medan andra företag söker en komplett IT-support och helhetslösning. Därför erbjuder vi skräddarsydda lösningar för våra uppdragsgivares IT support.
För oss är det viktigt att förstå företagens komplexitet och unika behov. Därför arbetar vi efter strategier skräddarsydda efter uppdragsgivares verksamhet och önskemål anpassade efter framtida visioner. Vi garanterar alltid hög kompetens, kvalitet på våra lösningar, arbeten och produkter, och en hög kundnöjdhet! Flexibilitet genom att kunna utföra snabba leveranser är en ytterligare komponent för att göra det så bra som möjligt för våra uppdragsgivare. Och en annan central del i vårt arbete är transparens gentemot våra kunder, för att de alltid ska kunna känna sig trygga. Detta innebär att kunderna får tillgång till ett stödsystem för att ta del av all information.
Bedriver du näringsverksamhet i Stockholm, Uppsala, Sundsvall eller Göteborg och är ute efter att outsourca din IT support? Vi tar hand om den!
BESÖKSADRESSER
Stockholm
Löfströms Allé 5
172 62 Sundbyberg
Uppsala
Fålhagsleden 53
753 23 Uppsala
Göteborg
Fabriksgatan 7
412 50 Göteborg
Sundsvall
Universitetsallén 32
852 34 Sundsvall
Anpassad IT
Tillsammans med er säkrar vi en strategi för organisationen och framtiden. Vi lyssnar till era verksamhetsbehov och skräddarsyr en bra IT-funktion, oavsett er organisations storlek.
Full transparens
Ert förtroende för oss är viktigt och vi vill alltid vara transparenta i vårt arbete. I kundportalen kan ni som kund följa era ärenden och se allt vi gör.
96% Kundnöjdhet
Vi är säkra på att ni, liksom 96% av våra befintliga kunder (NKI-snitt 2016), kommer att bli nöjda. Därför väljer ni som kund om ni vill ha bindningstid på våra avtal eller inte.
Kvalitet
Vår personal är ITIL-certifierad och vi arbetar strukturerat enligt väl förankrade processer och rutiner. ITIL är ett internationellt framtaget ramverk för hur IT-tjänster hanteras och dokumenteras enligt bästa praxis.
Kompetens
Vår styrka är vår kompetens och erfarenhet av att vara proaktiva och innovativa. Våra medarbetare har även lång erfarenhet av att möta kunder, sätta sig in i verksamheter och förstå varje organisations unika behov.
Effektivitet
Effektiv IT kräver en effektiv IT-leverantör. Förändringar av behov i en organisation kan ske snabbt, och vi förstår vikten av att finnas till hands och på kort tid kunna föreslå och implementera både stora och små förändringar.