Användarnära IT

Rätt förutsättningar för era medarbetare med rätt IT-stöd

Vi tar hand om er användarnära IT för att ni ska kunna fokusera på det ni gör bäst, er verksamhet. Vi hjälper till med det era medarbetare behöver på arbetsplatsen. Stöttning med datorer, mobiltelefoner, print, support eller kontinuerliga uppdateringar av programvaror.

Läs mer om hur vi jobbar

Fördelar med våra tjänster inom Användarnära IT


En bekymmersfri vardag

Proaktiv incidentminimering och möjlighet att hantera vanliga datorproblem utan att användare behöver närvara gör vardagen bekymmersfri. Ni får mer tid till att fokusera på er verksamhet.

Transparens

Vi är transparenta mot våra kunder. I kundportalen myQD kan ni som kund följa era ärenden och se allt vi gör, inklusive våra teknikers arbetsnoteringar, statistik över kundnöjdhet och fördelning över ärendekategorier.

Lösningsorienterat i alla led

Vårt mål är att vår Servicedesk alltid ska upplevas lika enkel och familjär som en kollega, utan långa telefonköer och utan att bli hänvisad vidare. Vi löser så många frågor som möjligt direkt vid första kontakten då vi tror att detta är en nyckel till nöjda användare.

Servicedesk

En servicedesk man vill ringa till

Vi får ofta höra från våra kunder att deras medarbetare känner sig både lugnare och tryggare i kontakten med vår IT-support. De upplever att det alltid finns någon att vända sig till där de kan få proffsig och engagerad hjälp så fort problem uppstår. Så tycker vi att en servicedesk ska fungera. Något som vi säkerställer med uppföljning av varje ärende enligt NKI (Nöjd Kund Index).

Vanliga utmaningar vi löser


Bristande stöd till användare

Det är vanligt att användare kontaktar servicedesk men att det dröjer innan man får hjälp. Så ska det inte vara. Att lösa så många problem som möjligt direkt vid första kontakt är en självklarhet för oss på QD, och har varit det i över 30 år.

Långsam onboarding

På många svenska företag kan det dröja veckor innan all användar-IT är igång när en ny medarbetare börjar. Vi har tagit fram en unik on-/off-boarding process som innebär att detta hanteras smidigt och snabbt utifrån era behov.

Hindrande hemmakontor

Anställda börjar ta för givet att distansarbete fungerar lika bra som arbete på kontoret. Vi hjälper våra kunder att se över uppkoppling och säkerhet även i medarbetarnas hemmakontor.

Vill du komma i kontakt med oss?

Vill du kanske veta var du ska börja, hur du blir bättre eller vad ert nästa steg är? Vi älskar en ny utmaning. Hör av dig till oss så hjälper vi dig!


Kontakta oss 

Se vad vi gjort för andra

Vill du veta mer om hur vi arbetar som extern IT-avdelning? Läs om några av våra kunder som valt att outsourca sin IT till oss.

Setra Group

Setra valde QD som IT-partner för ett nära och personligt samarbete

Setra valde QD som IT-partner för ett nära och personligt samarbete
Setra är ett av Sveriges största bolag inom trävaruindustrin. De ställer höga krav på IT-miljö och support till sina medarbetare. När Setra valde extern IT-partner var det viktigt att IT-avdelningen skulle kunna samarbeta med en extern aktör och att medarbetarna kan lita på att de får personlig hjälp och support.

Läs caset om Setra Group

Arlanda Express

Stabil IT dygnet runt för Arlanda Express med outsourcad IT från QD

De senaste tjugo åren har QD levererat stabil IT för Arlanda Express. Vi har anpassat vårt erbjudande efter kundens varierande och växande krav. I dag har vi ett helhetsgrepp om hela deras IT-drift.

Läs caset om Arlanda Express